Parents' Association President Message

Greetings! I am Jang, Young Woo, the President of SJA Jeju Parents’ Association (PA) for the year 2018 - 2019. I am delighted to introduce our SJA Jeju Parents’ Association and its role.

Introducing the SJA Jeju Parents’ Association (PA)

The SJA Jeju Parents’ Association (PA) was founded in April of 2018 and is comprised of the Officers: (President, Vice President, Secretary and Treasurer), Division Coordinators, Grade Level and Dorm Representatives are also elected. The Officers together with all the Coordinators and Representatives comprise the “Executive Committee.” All Officers are elected through the vote of the entire parent community, while Divisional Coordinators and Grade Level and Dorm Representatives are elected through each grade and dorm parents’ voting. Officer Meetings are held regularly as well as Executive Committee meetings.        

Terms of officials cover the entire school year from August 2018 to August 2019. When issues and suggestions are gathered from the Grade Level Representatives’ monthly meeting (usually at the beginning of a month), those agendas are discussed at the Executive Committee monthly meeting. If necessary, the Head of School is invited. All the agendas are recorded and shared with all the parents of SJA Jeju.                                                            

SJA Jeju PA’s mission is to support the school by finding the most suitable solutions to key issues by each grade. This is all done in respect of the values and ethics of SJA Jeju and by adherence to the PA Charter.

Our association is open to all, and welcomes the enthusiastic involvement of our parents. If there are any questions or comments please contact us through e-mail sjaparents@sjajeju.kr

 

안녕하십니까.

2018-19학년 학부모회장을 맡고 있는 장영우입니다. 세인트존스베리아카데미 제주  학부모회와 그 역할에 대해 소개하고자 합니다. 

SJA Jeju 학부모회를 소개합니다.

2018년 4월에 결성된 SJA Jeju 학부모회는 임원(회장, 부회장, 총무 및 회계)와 각 학교별 대표, 학년별 대표, 그리고 기숙사 대표로 구성되어 있습니다. 임원과 함께 위 언급된 모든 대표들은 집행위원회의 일원이 됩니다. 임원 모두는 전체 학부모가 참여한 투표를 통해서 선출되며, 각 대표들은 각 학년별 학부모 모임에서 선출됩니다. 임원 미팅 뿐만 아니라 집행위원회 미팅 역시 정기적으로 열립니다.  

임원의 임기는 2018-19 학년이 시작되는 2018년 8월에 시작하여 2019년 8월에 종료됩니다. 월간 학년대표 모임을 통한 의견 취합 후, 월초 집행위원회에서 안건을 논의합니다. 필요 시, 학교 총교장도 참석하게 됩니다. 회의 시 논의되는 모든 안건은 기록되고, 이는 SJA Jeju 전 학부모에게 공유됩니다.  

SJA Jeju 학부모회는 학년별 핵심 이슈사항에 대해 개선점을 찾아 학교를 지원하는 데에 주안점을 두고 있습니다. 이 모든 활동들은 SJA Jeju 학부모회 헌장에 기초하여 SJA Jeju의 가치와 윤리를 지키는 것을 토대로 운영되고 있습니다.

학부모회는 누구에게나 열려 있으며 관심있는 분들의 참여를 적극 환영합니다. 궁금하신 점은 sjaparents@sjajeju.kr로 문의하시면 추가적인 안내 드리도록 하겠습니다.