Parents' Association President Message

Greetings! I am Lee, Kyoung Soon, the President of 2019-2020 Parents Association (PA) for the year 2019-2020. Now we are close to end of a very hot summer, but the end is just another start. I expect a new start with the SJA Jeju Parents Association beginning with the cool breeze of fall. Please let me introduce the SJA Jeju Parents Association and its role.

Introducing the SJA Jeju Parents’ Association (PA)

The SJA Jeju Parents Association was established in April, 2018. This year is its 2nd year. The SJA Jeju Parents Association consists of its officers (president, vice-president, secretary, accounting and association: school shop), and its Coordinators: high school, middle school, elementary school, grade representatives, representatives of Chinese parents, and dormitory representatives. The School representatives mentioned above, and the Officers are members of the Executive Committee. All Officers are elected through voting by parents, while representatives are elected through a parent meeting in each grade. Officers’ board meetings, as well as executive committee meetings, will be held regularly.

Officers and Grade Level Reps have a 1 year term, which began on August 14th, 2019 and will end in June 2020 (the beginning of summer vacation). We will gather opinions through grade representatives’ meetings and have discussions at our Executive Committee monthly meeting. If necessary, the Head of School will attend the monthly meeting as well. All agendas discussed at the meeting will be recorded and shared with all parents of SJA Jeju.

 The SJA Jeju Parents Association focuses on finding and improving schools’ core issues of each grade and supporting the school through enrichment activities. All these activities are based on the SJA Jeju Parents Association Charter, which operates under the values and ethics of SJA Jeju.

 The Parents Association is opened to everyone. We sincerely welcome your participation. If you have any questions, please send an email to sjaparents@sjajeju.kr

 

안녕하십니까,

2019-2020 학년도 학부모회장을 맡고 있는 이경순입니다. 무더운 여름도 그 끝이 보이고 있습니다. 끝은 또 다른 시작을 맞이합니다. 세인트존스베리아카데미 제주 학부모회와 함께 새로운 시작을 맞이하길 기대하며, SJA Jeju 학부모회와 그 역할에 대해 소개하고자 합니다.

SJA Jeju 학부모회를 소개합니다.

SJA Jeju 학부모회를 소개합니다. 2018 년 4 월에 처음으로 결성된 SJA Jeju 학부모회는 올해 2 기로 임원(회장, 부회장, 총무, 회계 및 조합장: 스쿨 샵)과 코디네이터(고등, 중등, 초등학교, 학년별 대표, 중국 학부모님 대표 및 기숙사 대표)로 구성되어 있습니다. 위에서 언급한 각 학교 대표와 임원은 집행위원회의 일원이 됩니다. 임원 모두는 전체 학부모가 참여한 투표를 통해서 선출되며, 각 대표들은 각 학년별 학부모 모임에서 선출됩니다. 임원 미팅뿐만 아니라 집행위원회 미팅 역시 정기적으로 열립니다.

임원의 임기는 1 년이며, 2019-2020 학년이 시작되는 2019 년 8 월 14 일에 시작하여 2020 년 8 월에 종료(여름방학 시작) 됩니다. 매월 학년 대표 모임을 통한 의견 취합 한 후, 매월 집행위원회에서 안건을 논의합니다. 필요시, 학교 총교장 선생님께서도 참석하게 됩니다. 회의 시 논의되는 모든 안건은 기록되고, 이는 SJA Jeju 전 학부모님들과 공유하게 됩니다.

SJA Jeju 학부모회는 학년별 핵심 이슈사항에 대해 개선점을 찾아 학교를 지원하는 데에 주안점을 두고 있습니다. 이 모든 활동들은 SJA Jeju 학부모회 헌장에 기초하여 SJA Jeju 의 가치와 윤리를 지키는 것을 토대로 운영되고 있습니다.

학부모회는 누구에게나 열려 있으며 관심 있는 분들의 참여를 적극 환영합니다. 궁금하신 점은 sjaparents@sjajeju.kr 로 문의하시면 추가적인 안내드리도록 하겠습니다.